Den här sidan är en annons

– Våra kunder ska känna att vi på bästa sätt vill vara en verklig hjälp i deras vardag. Det gäller både privatpersoner och företag, säger Robert Ay, kontorschef för SEB Mölndal. (Foto: Rosie Alm)

Vi hjälper våra kunder att förverkliga sina drömmar

SEB har haft en stark tillväxt i Mölndal och Härryda under de senaste åren, i synnerhet efter etableringen i Krokslätts fabriker. Nyckeln till framgången är stark lokal närvaro, tillgänglighet och ett genuint engagemang gentemot bankens kunder.

Det menar Robert Ay, som efter att ha verkat som företagschef i två år nu axlar rollen som ny kontorschef för SEB i Mölndal och Härryda.

Han tar emot i de öppna, ljusa och fräscha lokalerna på Bergskroken 1, nära granne med nya Quality Hotel The Weaver. 

– Det känns jättekul och är samtidigt en utmaning som jag tar mig an på ett ödmjukt sätt. Det innebär ju delvis helt nya arbetsuppgifter som jag verkligen ser fram emot med spänning och glädje, säger Robert. 

En sak är säker, när det gäller verksamhetens höga målsättningar är ingen förändring i sikte. Tvärtom. Här är det expansion och fortsatt satsning framåt som gäller.

– Vi är inte en bank i mängden. Vi vill vara bäst, säger Robert och skrattar. 

Ambitionen är att med stark lokal närvaro leverera snabb service och bemötande i världsklass. Och nu när pandemin verkar ha klingat av en aning så ser Robert möjligheten att synas ännu mer inom bankens verksamhetsområde. Han beskriver Mölndal och Härryda som spännande kommuner med tydliga tillväxtambitioner. 

– Här vill vi med högt kundfokus, och inte minst med bred och hög kompetens inom våra olika kunskapsområden, bidra till att utöka våra kunders affärsmöjligheter. De ska känna att vi på bästa sätt vill vara en verklig hjälp i deras vardag. Det gäller både privatpersoner och företag, betonar Robert.

Utöver självklar rådgivning i vanliga bankfrågor, finns expertis tillgänglig även i pensions- och försäkringsrådgivning samt förmögenhetsrådgivning.

Robert poängterar att SEB är och ska vara en bank för alla, i livets alla skeden. 

– Vi finns till för våra kunder under alla omständigheter. För företagskunder från nystart till ägarförändring, under framgång och stark tillväxt, även internationell etablering. De ska veta att vi verkligen bryr oss och vill hjälpa var och en genom konkreta lösningar i deras specifika situation, även när det är motigt och svårt. 

Det handlar i grunden om att alltid erbjuda snabb, effektiv service och som sagt avancerad rådgivning. 

– Vi vill med goda råd, individuella lösningar och snabba beslut hjälpa våra kunder att förverkliga sina idéer och drömmar. Om vi vet vart kunden är på väg, vilka mål och ambitioner man har och hur behoven ser ut, så vet vi att vi med våra olika kompetenser inom vårt nätverk kan göra verklig skillnad.

”För tredje året är SEB utsedd till årets affärsbank 2021. De starkaste områdena är service, bemötande och digitala tjänster.”

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin