Denna artikel är en annons

SEB – En engagerad affärspartner att räkna med

”Vi är både lokala och digitala”

– Vi vill med vår närvaro leverera service i världsklass. På bilden från vänster, Daniel Olsson, privatmarknadschef, Victoria Ahrenstedt, företagsmarknadschef, Marianne Larsson, privatmarknadschef och Andreas Löf, kontorschef.

– Vi vill göra skillnad genom att leverera personlig service i världsklass till våra kunder här i Mölndal med omnejd. Det gäller självklart både företag och privatpersoner.

Det säger Andreas Löf, ny kontorschef för SEB:s nya enhet med kontor i Krokslätts Fabriker och i Sisjön. Här finns en samlad kompetens, totalt 50 medarbetare som tillsammans representerar en stor bredd med hög kompetens inom de områden som främst efterfrågas. Det vill säga privat- och företagsrådgivning samt rådgivning kring pensioner och försäkring. 

Etableringen för några år sedan till Krokslätts Fabriker blev precis så lyckad som SEB Mölndal hade hoppats. Lokalerna är öppna, ljusa och fräscha, anpassade för att möta den moderna bankens ambitioner att kunna erbjuda snabb, effektiv service och inte minst avancerad rådgivning. Det är ingen hemlighet att ett av målen med etableringen var att växa.

– Vi har uttalade ambitioner att växa i vårt upptagningsområde, och det har vi verkligen gjort genom att vara lokalt närvarande på en snabbt växande marknad, som ju Mölndal är, säger Andreas Löf. 

Men det handlar inte bara om att växa i antal kunder, betonar han, utan lika mycket om att växa tillsammans med dem. Att helt enkelt genom goda råd, individuella lösningar och snabba beslut hjälpa dem att förverkliga sina drömmar och idéer, vilket givetvis förutsätter goda, tillitsfulla och långsiktiga kundrelationer och personliga möten. 

– Vi vill på djupet engagera oss i våra kunders behov och önskemål. Det ska kännas att vi verkligen bryr oss, att vi har ett genuint intresse av att vilja hjälpa genom att tillföra konkreta mervärden i deras vardag, säger Andreas Löf.

Det kan till exempel vara ett bolag som i en stark tillväxtfas behöver rådgivning och medel för att växa vidare, kanske även utomlands. Då är viktigt att ha en bra, stor och väletablerad bank med resurser bakom sig. Det handlar om både tillit och trygghet.

– Om vi vet vart företaget är på väg, vilka mål och ambitioner man har och hur behoven ser ut, så kan vi med våra olika kompetenser inom vårt nätverk göra verklig skillnad. 

Samtidigt erbjuder SEB givetvis alla digitala banktjänster, via webb, appar och telefon – dygnet runt, året om. Men när det gäller rådgivning med lokal närvaro och personliga möten finns en klar målsättning:

– Vi vill inte vara som de flesta, vi vill vara bäst. Som sagt, att med vår närvaro leverera service i världsklass och därigenom bidra till att bygga en långsiktigt hållbar framtid här i Mölndal.