Denna artikel är en annons

SEB – En engagerad affärspartner att räkna med

”Vi är både lokala och digitala”

Etableringen i Krokslätts Fabriker blev precis så lyckad som SEB Mölndal hade hoppats. På bilden har kontorschefen Tina Nordstrand samlat delar av sin personalstyrka på husets trivsamma takterass.

Enkelhet, trygghet och hållbarhet är tre begrepp som på ett utmärkt sätt tydliggör SEB:s verksamhet. Med stark lokal närvaro och en bredd av tjänster är SEB en bank för alla.

– Det är av stor vikt att såväl företag som privatpersoner känner att banken är närvarande och tillgänglig, säger Tina Nordstrand, kontorschef för SEB i Mölndal och Härryda. 

Här finns en samlad hög kompetens som representerar en stor bredd inom de områden som främst efterfrågas. Det vill säga privat- och företagsrådgivning samt rådgivning kring pensioner och försäkring.

Etableringen för några år sedan till Krokslätts Fabriker blev precis så lyckad som SEB Mölndal hade hoppats. Lokalerna är öppna, ljusa och fräscha, anpassade för att möta den moderna bankens ambitioner att kunna erbjuda snabb, effektiv service och inte minst avancerad rådgivning. Det är ingen hemlighet att ett av målen med etableringen var att växa.

– Vi har uttalade ambitioner att växa i vårt upptagningsområde, och det har vi verkligen gjort genom att vara lokalt närvarande på en snabbt växande marknad, som ju Mölndal är, säger Tina Nordstrand.

Men det handlar inte bara om att växa i antal kunder, betonar hon, utan lika mycket om att växa tillsammans med dem. Att helt enkelt genom goda råd, individuella lösningar och snabba beslut hjälpa dem att förverkliga sina drömmar och idéer, vilket givetvis förutsätter goda, tillitsfulla och långsiktiga kundrelationer och personliga möten.

– Vi vill på djupet engagera oss i våra kunders behov och önskemål. Det ska kännas att vi verkligen bryr oss, att vi har ett genuint intresse av att vilja hjälpa genom att tillföra konkreta mervärden i deras vardag, säger Tina Nordstrand.

Det kan till exempel vara ett bolag som i en stark tillväxtfas behöver rådgivning och medel för att växa vidare, kanske även utomlands. Då är det viktigt att ha en bra, stor och väletablerad bank med resurser bakom sig. Det handlar om både tillit och trygghet.

– Om vi vet vart företaget är på väg, vilka mål och ambitioner man har och hur behoven ser ut, så kan vi med våra olika kompetenser inom vårt nätverk göra verklig skillnad.

Samtidigt erbjuder SEB givetvis alla digitala banktjänster, via webb, appar och telefon – dygnet runt, året om. Men när det gäller rådgivning med lokal närvaro och personliga möten finns en klar målsättning:

– Vi vill inte vara som de flesta, vi vill vara bäst. Som sagt, att med vår närvaro leverera service i världsklass och därigenom bidra till att bygga en långsiktigt hållbar framtid här i Mölndal.